۱۳۸۷/۱۰/۰۷

امید رضا میرصیافی

گزارشگران بدون مرز ،خواستار لغو رای صادره علیه امید رضا میر صیافی از مقامات جمهوری اسلامی شدند.
امید رضا میر صیافی روزنامه نگار و نویسنده وبلاگ مسدود شده روز نو با اتهاماتی مثل تبلیغ علیه نظام به 2 سال و نیم زندان محکوم شده است.
گزارشگران بدون مرز اعلام کرده اند که این حکم سنگین برای ابراز نظر یک وبلاگ نویس ،سنگین و ناموجه است . در میان مقالات مورد اتهام میتوان به انتقادات تند اشاره کرد ،اما این انتقادات طنز آمیز هستند و نمیتوانند مصداق توهین به شمار روند و حکم زندان برای وی صادر شود و ما خواهان لغو رای صادره علیه امید رضا میر صیافی هستیم.
گفتگوی صدای آمریکا با امیدرضا میرصیافی:
وی 6 سال است که روزنامه نگار است و در روزنامه جوان ،آینده نو می نوشته و بیشتر کار موسیقی و فرهنگ می کرده است و آن طور که خود او میگوید او یک سیاسی نویس نیست و کار سیاسی هم نمیکرده است .
-خلاصه ای از ماجرایت و آنچه که بر تو گذشته را بازگو کن و اینکه آیا تو را احضار کردند یا خیر ؟
- برای بنده هیچ ابلاغی نیامد .روز سوم اردیبهشت ماه بود (هفت ماه پیش) که از طرف دادگاه انقلاب به من مراجعه کردند و اتاق من را مورد تفتیش قرار دادند و من را به همراه وسایل و کامپیوترم بردند و من را به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق وبلاگ نویسی، توهین به مقدسات اسلامی،پیامبر اسلام و توهین به رهبران نظام و رئیس جمهور ، به مدت 41 روز در زندان اوین بازداشت کردند .
بنده در روز سیزدهم خرداد ماه بود که با قرار وسیقه 100 میلیون تومانی آزاد شدم و بعد از آن هم در تاریخ دوازهم آبان ماه بود که برای محاکمه به دادگاه احضار شدم و من با وکیلم (آقای دادخواه) در دادگاه حضور پیدا کردم و در دادگاه به پرسش های قاضی پاسخ داده و وکیل من نیز از بسیار خوب از من دفاع کرد.
با اینکه من اتهامات را رد کردم و شواهدی نیز موجود بود اما هفته گذشته با من تماس گرفتند ،من به دادگاه رفته و برخلاف آنچه در قانون آیین دادگاه های کیفری ذکر شده که یک نسخه از حکم باید به طرفین دعوا و وکیل داده شود، حکم را فقط به من نشان دادند!
این حکم به من داده نشد و من فقط آن را خواندم و جالب است که هنوز هم حکم به وکیل من ابلاغ نشده است .
- آیا اتهامات شما را مستند کرده و به نوشته های خاصی از شما ارجاع میدادند؟
آیا دلیل روشنی می آوردند که این جمله توهین به مقدسات است یا این جمله توهین به رهبری است و یا به طور کلی این اتهامات به شما وارد شده است؟
- اتهامات در آغاز به صورت کلی بود و اساس اتهامات بنده به نوشته هایم در وبلاگ روز نو که حال دیگر قابل دسترس نیست و پاک شده ،بود.
ولی بنده همین جا ذکر میکنم که من در هیچ کجای نوشته هایم به هیچ شخصیتی توهین نکردم و اتهامات سیاسی خود را از قبیل توهین به رهبر را قبول ندارم.من در وبلاگم تنها انتقاد کردم و انتقاد حتی در شدید ترین موردش توهین به حساب نمی آید. و آنچه در وبلاگ من در مورد مذهب نوشته شده بود در ساق خرافه گری بود،آن چیزی که ما امروزه شاهد آن هستیم که خود مقامات جمهوری اسلامی و حتی رهبر نظام هم به این کار ایراد می گیرند و مدام با خرافه گری مقابله میکنند.
من در تعجب هستم که چه طور چنین اتهام سنگینی مانند توهین به پیامبر اسلام و مقدسات اسلام به من زده شد.

هیچ نظری موجود نیست: