۱۳۸۷/۰۹/۱۷


گفتگوی حسن زید آبادی ،فعال دانشجویی راجع به مراسم 16 آذر با شبکه صدای آمریکا

تجمع امروز به مناسبت سالروز 16 آ ذر و روز دانشجو برگزار شد و همانطور که از پیش اعلام شده بود ،دفتر تحکیم وحدت به همراه انجمن های اسلامی دانشگاههای تهران که جز نیروهای دموکراسی خواه و طرفدار حقوق بشر هستند و این حزب از جنبش دانشجویی را رهبری میکنند ،از دانشجویان دعوت کرده بودند که در این تجمع نمادی در روز یکشنبه ساعت 12 ظهر در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران تحت عنوان فریاد آزادی شرکت کنند.
مطابق با سالهای گذشته نیروهای امنیتی و انتظامی و عوامل حراست دانشگاه تهران همانطور که از قبل با گذاشتن گروه های امنیتی کار خود را شروع کرده بودند،از صبح امروز از تجمع دانشجویان در دانشگاه تهران به ویزه فعالان دانشجویی و همچنین دانشجویان سایر دانشگاههای تهران وشهرستانها اجازه ورود به دانشگاه را نداشتند، ممانعت میکردند.از آنجایی که قرار بود این مراسم در
دانشگاه تهران برگزار شود ،دانشجویان،این خط امنیتی را که مانع ورود به دانشگاه بودند ،در هم شکستند و با گذر از این مانعی که ایجاد شده بود، وارد دانشگاه شده و تجمع نسبتا گسترده ای را برگزار کردند و این تجمع نسبت به تجمعات سالهای قبل تجمع گسترده ای بود .علی رغم جلوگیری از ورود دانشجویان و تحقیقاتی راجع به دانشجویان،قبل از روز دانشجو،دانشجویان زیادی گرد هم آمده بودند.
طبق گزارشات حاکی نمایندگان دفتر تحکیم وحدت از شورای مرکزی این تشکل و تعدادی از نمایندگان انجمن اسلامی دانشگاه تهران و دانشگاه شریف و نمایندگان دانشجویان محروم از تحصیل در این مراسم سخنرانی کردند.
محور سخنرانیها دفاع از حقوق بشر و تاکید بر آزادی های آکادمیک بود و امروز دانشجویان محروم از تحصیلی که طی هفته گذشته بازداشت شده و تنها پس از چند روز آزادی خود در این تجمع شرکت داشتندو مجددا بر حق خود برای ادامه تحصیل و بازگشت به کلاسهای درس تاکید داشتند.
همچنین دانشجویان بر نقاط برجسته نقض حقوق بشر در این مدت اخیر در سطح کشور اشاره کردند و خواستار توقف اعدام ها و باز گشت دانشجویان به کلاسهای درس ،وهمین طور خواستار آزدی دانشجویان وفعالین سیاسی شدند که در زندان به سر میبرند.
خبر گذاری فارس گزارش داده که با دخالت نیروهای حراست به تجمع غیر قانونی تحکیم وحدت پایان داده شده و نیروهای انتظامی و نیروهای ضدشورش و لباس شخصی هم در این مراسم حضور داشته اند.
از صبح امروز نیروهای امنیتی و انتظامی بیرون از دانشگاه و در خیابان های اطراف حضور چشمگیری داشتند و یکی دوبار دانشجویانی را نیز بازداشت کرده و تحویل نیروهای امنیتی داده بودند که خوشبختانه اکثر دانشجویانی که طی روز گذشته و امروز بازداشت شده بودند،آزاد شدند و نکته قابل توجه این است که در راستای طرح امنیت اجتماعی و نقش بسیج که به مرور در حال گسترش است، یکی از دانشجویان توسط نیروهای بسیج بازداشت شده و به نیروهای امنیتی تحویل داده شد.
و این موضوع نکته ای است که نشان میدهد نیروهای بسیج عملاً و به طور خودسرانه اقدام به بازداشت دانشجویان هم میکنند.
نیروهای امنیتی تمامی سعی خود را کردند تا این مراسم برگزار نشود واین در حالی بود که با استقامت و پایداری دانشجویان روبرو شدند.و به هر حال این تجمع شکل گرفت.
طبق گزارشهای موجود تجمعی هم به دعوت بسیج دانشجویی در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران در حمایت از دولت محمود احمدی نزاد بر علیه آمریکا برگزار شد ،که در این مراسم از تمام دانشگاه های تهران و شهرستان ها و فعالان بسیج و حاضر در دانشگاه ها حضور داشتند. این گروه فعالیت موازی ای را از خود نشان دادند وسعی کردند آرمان های جنبش دانشجویی را مصادره کنند و حدود 200 یا 300 نفر این گروه را تشکیل میدادند.

فعالان دانشجویی میگویند روز شنبه نیروهای امنیتی برای برهم زدن مراسم روز دانشجو در دانشگاه بوعلی همدان از گاز اشک اور استفاده کرده اند.

لغو مراسم سخنرانی آیت الله خامنه ای به مناسبت روز دانشجو
در حالی که وزیرعلوم ایران خبر داده بود که ایت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در مراسم 16آذر در دانشگاه علم و صنعت حضور میابد ،گزارشها حاکی از لغو این مراسم است.طبق اخبار رسده صبح روز شنبه در شماری از رسانه های خبری ایران اعلام شد که این مراسم برگزار نمی شود. وهنوز دلیلی برای لغو حضور سید علی خامنه ای در مراسم روز دانشجو اعلام نشده است.

احضار نوید صادق صابری و محسن صنعتی پور به دادگاه انقلاب مشهد
نوید صادق صابری ومحسن صنعتی پور از دانشجویان فردوسی مشهد به دادگاه انقلاب احضار شدند .آقایان صابری و صنعتی پور سردبیر و مسئول نشریه دانشجویی کیان نوروز هستند که به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد احضار شدند.
انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با صدور بیانیه ای از هرچه تنگ تر شدن فضای آزادی بیان و قلم و فعالیت های روزنامه نگاری و مطبوعاتی در ایران ابراز تاسف کرد.این انجمن در بیانیه خود از احکام صادرشده علیه مجتبی لطفی روزنامه نگار و مسئول اطلاع رسانی دفتر آیت الله منتظری،انتقاد و لغو مجوز روزنامه اینده نو و توقیف مجله شهروند امروز را محکوم کرد .


۱ نظر:

Unknown گفت...

ایهالناس مسلمان کشی‌یکی‌از سرگرمیهای جدید برای کشورها و دولتهای مسلمان و غیره مسلمان شده. جالب اینجاست که دوستان عزیز آقای احمدی خره،چین و شوروی، قبل از شمارش آرای انتخابات به ایشون تبریک گفتند. کشور چین و شوروی یک ساعت بعد از انتخابات به آنترینژاد تبریک گفتند تو نگو اینها با هم یه قرارهایی دارند و آنهم سرگرمی هست که هر ستاشون دوست دارند و آن هم، مسلمان کشی‌. در ارومجی چین و در چچنیا شوروی و در ایران عزیز دولتها همه مشغول مسلمان کشی‌هستند.احمدی‌نژاد ممکن که خایهٔ امریکا و انگلیس را نمیمالد ولی‌ خوب خایهٔ چین و شوروی را ما چ می‌کند. هی‌نماز جمعه داد میزنم مرگ بر یهودی و صهیونیست تو نگو پولدارترین ادمهایی که شوروی را اداره میکنند یهودی هستند. هر هفته میرم نماز جمعه داد میزنم مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس تو نگو مسلمان کشهای اصلی‌، چین، شوروی و همین رئیس جمهور قلابی خودمون آقای احمقی خره جنایتکار هستند.
«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»