۱۳۸۷/۰۹/۰۵

دستگیری سهیلا مطلبی

سلام .
چند خبر جدید
دستگیری سهیلا مطلبی در ایران:
امشب صهبا مطلبی خواهر سهیلا مطلبی طی تماس تلفنی با شبکه صدای آمریکا اطلاعاتی راجع به خواهرش سهیلا را بازگو کرد.گفتگوی او با مجریان برنامه زن امروزاین گونه بود:
در دوم آذرماه هشت نفر به همراه آقای موحد رئیس اطلاعات وارد منزل شدند و تمامی منزل را تفتیش کرده و به مقدسات بی احترامی کردند و همچنین به خواهر بزرگتر من درسا و مادرم بی نهایت بی احترامی کرده و بدون در دست داشتن هیچ گونه حکم و اجازه ای برای ورود به منزل به منزل وارد شدند و سهیلا را با خود بردند . حدود 30تا35 ساعت به سهیلا هیچ غذایی ندادند و چون هیچ حکمی نداشتند سهیلا در هیچ جایی پذیرفته نمی شد و شب را به صبح میرسانند بدون هیچ وسیله گرم کننده و سهیلا با تماس تلفنی که با پدر من داشت گفته بود که تقریباً یخ زده است وحالت بسیار بدی به او وارد شده و بعد اورا به صورت موقت به زندان زنان میبرند و هم اکنون با تماس آخری که با پدرم داشته است گفته که به جای نامعلومی برده شده و خودش هم نمیدانسته که در کجا قرار دارد و پدرم بی نهایت نگران است و در واقع هیچ خبری از او نیست و هیچ کس نمیداند که او الان کجاست.حتی در طول زمانی که وارد منزل شده بودند کتاب ها را نیز میبردند. کتاب قرآن کتاب، انجیل وتورات .و کتاب ها را به هر گوشه پرت میکردند و دم از بی اعتمادی و بی دینی میزدند و نهایت بی ادبی را به خانواده من مجاو داشتند و همین طور به همسر سهیلا آقای پیام خوشبین نیز بی احترامی شدیدی شد.
صهبا مطلبی در پاسخ به این سوال مجری شبکه صدای آمریکا که آیا وکیلی را در نظر گرفته اید که کار خواهرتان را دنبال کنند؟پاسخ داد:خانم شیرین عبادی و آقای سلطانی مسئولیت وکالت سهیلا و همچنین بهائی های دیگر را به عهده گرفتند .
بعد از تشکر و خداحافظی از صهبا مطلبی خانم ماه منیر مجری برنامه خبر دیگری را اعلام داشتند:خانم ماه منیر گفتند 4 نفر از دانشجویانی که برای مدتی در جلوی دانشگاه ادبیات علامه متحسن شده بودند ،باز داشت شدند. این 4 نفر عبارتند از (صادق شجاعی،مهدیه گلرو،سعید فیض اللهی و مجید دری ) این ها که دانشجویانی ممنوع التحصیل هستند و بعد از ضرب و شتم وحشتناکی از دانشگاه اخراج شده بودند ، به خاطر اعتراض برای بازگشت به دانشگاه در جلوی دانشگاه علامه به تحسن روی آوردند و خانواده های آنها نیز به آنها پیوستند و امروز در حالی که دانشجویان دیگری قصد پیوستن به آنها را داشتند مامورانی این 4 نفر را دستگیر کردند .گلرو به بازداشتگاه زنان منتقل شده اما 3 تا پسرها را به جای نامعلومی بردند و مشخص نیست که چه پیش می آید؟ و مجری دیگر اعلام کرد که مهدیه گلرو قبلاً به دادگاه انقلاب احضار شده بود و برای او پرونده ای درست کرده بودند که آن پرونده در حال بررسی است و امکان دارد که دوباره به دادگاه انقلاب احضار شود .


اعتراض به نظر فاطمه رهبر عضو فدراسیون زنان مجلس شورای اسلامی در مورد لایحه هیئت خانواده هنوز ادامه دارد :
بر طبق بند 23 لایحه بعد از آن همه مخالفت و اعتراض فعالان حقوق بشر که مرد نتواند بدون اجازه و کسب موافقت همسر اول همسر دیگری اختیار کند،یکی از شروطی که گذاشته اند این بود که فرد باید توان مالی داشته باشد . یعنی فقط مردانی می توانند بدون اجازه همسر اول خود همسری دیگر اختیار کنند که توان مالی داشته باشند و الان خانم فاطمه رهبر که خود این لایحه را مطرح کرده بود این شرط را رد کرده و میگوید: آقایانی که توانایی مالی ندارند چه گناهی کرده اند وآنها هم می توانند این کار را انجام دهند .و این وحله هنوز ادامه دارد و هنوز معلوم نیست که این لایحه تصویب خواهد شد یا نه.
و این واقعاً تعجب آور است که یکی از زنان مجلس،این نظریه را مطرح کند.

هیچ نظری موجود نیست: