۱۳۸۷/۱۰/۱۴

سال شمار زندگی کوروش

سال شمار زندگی كورش

به نام اهورا مزدا
حق با زور است پس بايد زورمند شد تا حق خود را از ديگران بتوانيم بگيريم .

سال شمار زندگی كورش
590( ق . م ) تولد كورش
599( ق . م ) به سلطنت رسيدن و تاجگذاری در پارس
550 (ق . م ) شكست آستياگس و تصرف ماد
546 (ق . م ) حمله به ليدی و دستگيری كرزوس پادشاه ليدی و به ايالت ثروتمند يونانی واقع در آسيای صغير
بين (545 تا 539 ق . م ) حمله به مشرق زمين و گسترش مرزهای شرقي و شمال شرقی در آسيا ميانه
539 (ق . م ) حمله به بابل و تاجگذاری در آنجا و انتشار قوانين حقوق بشر آزادی ملل در 29 اكتبر همان سال
537 (ق . م ) بازگشت قوم يهود به اورشليم بنا به فرمان كورش
530 (ق . م ) نبرد با ماساژتها
530 (ق . م ) شهيد شدن كورش در راه ايران

پاينده ايران
پاينده كورش
برگرفته از وبلاگ دوست عزیز:

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام عزیزم. ممنونم از محبتت.سارا جان من هر شب موقع خواب امکان نداره دعا یادم بره.میشینم روی تختم با خدا کلی صحبت میکنم.و خدارو به خاطره تمام نعمتهاش شکر میکنم. من همیشه زندگیم رو دست خدا سپردم. هیچی از خدای بزرگ نمیخوام جزء سلامتی پدر و مادرم.و بخشیدن من.همین.
بازهم ازت ممنونم عزیزم.