۱۳۸۷/۱۰/۱۶

كارشكنی اداره اطلاعات شيراز جهت ممانعت از آزادی دانشجويان بازداشت شده
با گذشت بيش از 2 روز از بازداشت 4 دانشجوی دانشگاه شيراز و حكم اوليه دادگاه مبنی بر آزادی دانشجويان با قرار وثيقه، اداره اطلاعات شيراز همچنان با كارشكنی و ممانعت از تحويل پرونده دانشجويان به دادگاه مانع از آزادی آن ها شده است.
لقمان قديری، كاظم رضايی، محسن زرين كمر و جليل رضايی 4 دانشجوی دانشگاه شيراز هستند كه صبح روز شنبه پس از احضار و مراجعه به اداره اطلاعات شيراز بازداشت شده اند و تلاش های دانشجويان دانشگاه شيراز و خانواده اين 4 دانشجو برای ملاقات با آن ها و اطلاع از وضعيت آن ها تا كنون بی ثمر بوده است.
اتهام اين دانشجويان اقدام عليه امنيت ملی و توهين به سران نظام عنوان شده است.
به نظر می رسد كه اداره اطلاعات شيراز در نظر دارد تا با كارشكنی و عدم تحويل پرونده اين دانشجويان به دادگاه، با توجه به در پيش بودن تاسوعا و عاشورای حسينی و تعطيلات چند روزه دادگاه ها و ادارات، اين دانشجويان را چند روز ديگر در بازداشت نگه دارد.
لازم به يادآوری است كه روز گذشته دانشجويان دانشگاه شيراز تجمعی در حمايت از دانشجويان بازداشت شده برگزار كردند و خواهان آزادی اين دانشجويان شدند كه در حين تجمع با اطلاع از اينكه دانشجويان با قرار وثيقه آزاد خواهند شد، دانشجويان تجمع كننده به طور مشروط تجمع خود را پايان دادند و اعلام كردند كه در صورت عدم آزادی دانشجويان به تجمع خود ادامه خواهند داد و ساختمان مديريت دانشگاه را تصرف خواهند كرد.
هم اكنون نيز با توجه به كارشكنی های صورت گرفته و عدم آزادی دانشجويان جو دانشگاه شيراز به شدت متشنج است و احتمال از سر گيری تجمع وجود دارد.

تصاویری از تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز در اعتراض به بازداشت دانشجویان




برگرفته از:

۲ نظر:

Unknown گفت...

سی‌ سال گذشت و ما هنوز دنبل همون اهدافی هستیم که سی‌ ساله پیش براش خون دادیم. من روز سالگرد انقلاب بیررن میرم و به آسمان فریاد می‌کنم لا اله الالله یا امام خمینی روحت شاد خودت نجات ده مردم بیچارهٔ ایران رو. هیچ باورم نمیشه که همین حکومتی که امام عزیز بر قرار کرد باعث سختی مردم ایران بشه و یک بار دیگه باید برم تو خیابون و فریاد بکشم.لا اله الالله.

Unknown گفت...

www.youtube.com/watch?v=us9PHHzf3_Y

جوانهای ما تا وقتی‌ که گرفتاره مواد هستند مملکت ما آیندهٔ خوبی‌ نخواهد داشت. این هم یکی‌ دیگه از نتایج انقلاب اسلامی که براش شخصا خون دادم. یا عظما اینها بچه های تو هستند به دادشون برس.